Uitbreiden op kantoor, hier moet je op letten!

Uitbreiden op kantoor, hier moet je op letten!

Na verloop van tijd kan het natuurlijk voorkomen dat je het kantoor uit moet laten breiden! De omzet stijgt, er is meer werk en er worden langzamerhand steeds meer mensen aangenomen. Die kun je na verloop van tijd natuurlijk niet meer kwijt. Dan is er geen andere oplossing dan verhuizen of je kantoor uit laten breiden. Je kantoor uitbreiden heeft als groot voordeel dat je gewoon op de locatie kunt blijven zitten waar je nu zit. Maar waar moet je op letten bij het uitbreiden van je kantoor? Je leest het hier!

Kijk vooruit

Wanneer je van plan bent om je kantoor uit te breiden is het wel zo verstandig om rekening te houden met de toekomst. Zo zorg je ervoor dat je over 2 jaar niet voor hetzelfde probleem komt te staan. Probeer dus in te schatten welke ontwikkelingen je bedrijf de komende jaren door gaat maken en probeer hierop in te spelen. Calculeer dus altijd wat extra ruimte in en bekijk ook of de faciliteiten binnen je kantoor nog wel toereikend zijn nadat de uitbreiding klaar is. Misschien vraagt je kantoor naderhand nog om extra parkeerruimte, meer toiletten of een uitbouw. Dit zijn enkele zaken waar je rekening mee moet houden.

Vergunning

Voordat je begint met het uitbreiden van je kantoor moet je nagaan of je een vergunning nodig hebt voor de uitbreiding. Het kan namelijk zijn dat je niet zomaar een stuk kantoor bij mag bouwen. Informeer dus altijd bij de gemeente of dit zomaar mag. Vraag voordat je wilt beginnen met bouwen ruim op tijd juiste vergunningen aan. Het aanvragen kan namelijk enige tijd duren.

Planning en kosten

Vanzelfsprekend is het ook verstandig om vooraf een goede planning en een overzicht van de kosten te maken. Een kantooruitbreiding en nieuwe kantoorinrichting kan namelijk best wat tijd in beslag nemen. Het is dan fijn om te weten of jij en je collega’s gedurende die periode je normale werkzaamheden uit kunnen blijven voeren. Ruim altijd een klein beetje marge in zodat je niet voor onverwachte verrassingen komt te staan. Wat betreft de kosten is het verstandig om bij meerdere aannemers een offerte op te vragen. De aannemer kan je vertellen wat er moet gebeuren en wat dat ongeveer gaat kosten. Ook andere zaken zoals snelheid, betrouwbaarheid en vakmanschap kunnen natuurlijke een belangrijke rol spelen bij deze keuze. Let hier dus goed op!

Een kantooruitbreiding hoeft niet ingewikkeld of stressvol te zijn. Belangrijk is wel dat je goed plant en rekening houdt met de bovenstaande zaken. Dan zal je merken dat het geheel soepel verloopt en je binnen korte tijd kunt genieten van je nieuwe uitgebreide kantoor!